donderdag 16 mei 2013

Eerste IVA training bij VEAM in Heerenveen zeer geslaagd



Gisteravond is de eerste trainingsavond bij VEAM in Heerenveen voor de 11 deelnemers zeer geslaagd en leerzaam geweest.

Het betreft een commercieel trainingsprogramma in de automotive branche, voornamelijk gericht op commerciële vaardigheden voor technici.

Waar voor technische opleidingen en trainingen het aanbod bijna niet meer is te overzien, is er in de ogen van Vrooam voor het commerciële traject nog geen branchespecifieke oplossing ondanks de behoefte eraan. Automobilisten zijn steeds kritischer op het onderhoud van hun auto; ze wensen advies op maat en willen professioneel benaderd worden als het gaat om reparaties en onderhoud, zoals onder meer bleek uit recent Bovag-onderzoek.


Hier ligt een uitdaging voor het universele autobedrijf: uitleg van noodzakelijk onderhoud, de opbouw van de werkplaatsfactuur en advies over preventief onderhoud zijn belangrijke aspecten in het dagelijks werk van de garagist. Door de garagist hierin te ondersteunen met een commerciële training, kan hij op individuele wensen van de automobilist in spelen. Een nieuwe visie in de steeds professionelere aanpak van de universeel.

De commerciële training wordt gegeven door mensen uit de praktijk. De samenwerking is mede tot stand gekomen door de goede ervaringen die Van Heck en Co al jaren heeft met de IVA.

De training bestaat uit vijf modules, waarin het totale proces van klantontvangst tot nazorg wordt behandeld, gericht op praktijkvoorbeelden en directe toepasbaarheid. Naast alle do's en dont's op commercieel vlak wordt er veel aandacht besteed aan de communicatie van garagist naar automobilist. Andere onderdelen van de training zijn nazorg en klantbinding. Met deze uitgebreide invulling van de training vergroot de garagist zijn kans op tevreden klanten en herhaalbezoeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten