
“De auto-industrie heeft nog minstens een half jaar nodig om de risico’s te kwantificeren en tegenmaatregelen te ontwikkelen", laat Ulrich Eichhorn, general manager Technologie en Milieu van de VDA weten aan weten aan het Duitse Auto, motor und sport. Hij verwees daarbij naar het onderzoek over de risico’s van het nieuwe koudemiddel HFO-1234yf.
Op dit moment wordt volgens Eichhorn onderzocht of het mogelijk is een aircosysteem te ontwikkelen waarbij de lekkage van koudemiddel bij ongevallen kan worden uitgesloten. Mercedes kondigde in september aan geen HFO 1234yf meer te willen gebruiken. Dit naar aanleiding van eigen experimenten waarbij het koudemiddel toch brandbaarder was dan aangenomen werd. Niet veel later besloten ook Mazda, Hyundai, Kia en Volkswagen van het gebruik van HFO-1234yf af te zien. De auto-industrie onderzoekt volgens Eichhorn ook alternatieven voor HFO-1234yf. Zo wordt onder meer Co2 overwogen.
Lees meer over HFO-1234yf in het dossier Nieuw Koudemiddel
Bron Autokompas
Geen opmerkingen:
Een reactie posten