vrijdag 14 december 2012

VEAM brengt marketingtool PrimaPrijs voor garagebedrijven in Noord en oost Nederland

De in 2012 door collega grossier Prima Parts uit Veenendaal gelanceerde marketingtool voor garagebedrijven Primaprijs.nl wordt vanaf 22 januari door VEAM in het eigen werkgebied in de markt gezet.

VEAM en PrimaParts onderhouden al vanaf de start van VEAM een uitstekende relatie. Beide bedrijven werken op hetzelfde automatiseringsplatform en hebben een vergelijkbaar bussinessmodel. Het initiatief van PrimaPrijs is meteen omarmd, VEAM heeft de exclusieve licentie verkregen voor haar werkgebied dat Noord en Oost Nederland behelst.

Via PrimaPrijs.nl kunnen consumenten online een prijsvergelijking maken voor reparatie en onderhoud en een aangesloten garagebedrijf selecteren dat de voorkeur geniet. In overleg met het garagebedrijf kunnen via het digitale systeem ook afspraken met de garage gepland worden.

De consument zoekt de beste prijs-prestatie en wil vaak de regie in eigen hand houden. Veel garagebedrijven dreigen de digitale werkplaatsklant te gaan missen, door voor deze tool te kiezen speelt het garagebedrijf meteen op deze ontwikkeling in.

Via de radio, advertenties, huis aan huis bladen en in regionale media wordt bekendheid aan de website gegeven. Ook worden de sociale media ingezet zoals Twitter en Facebook. Primaprijs.nl is toegankelijk en simpel van opzet: de consument vult zijn wensen en vragen in via de website en vervolgens verschijnt een aanbieding met een gegarandeerd prijsaanbod.

De website is ook geschikt voor smartphones en tablets. Dat dit niet onbelangrijk is wordt bevestigd door het GfK-onderzoek van de Bovag en RAI Vereniging. Hieruit blijkt dat jongere autobezitters makkelijk overstappen van een dealer naar een universeel (en vice versa), als aan de online wensen (perceptie) wordt voldaan. In het werkgebied van Primaparts zijn nu al ruim 40 garagebedrijven aangesloten en is PrimaPrijs operationeel.

Aan de techniek wordt de komende weken nog het nodige sleutelwerk verricht om de website en beheerstools ook geschikt te maken voor VEAM. Vanaf volgende week worden de klanten benaderd door Marike Cras, de Primaprijs accountmanager, met en voor deze sterke marketingtool.  Wij hebben er alle vertrouwen in dat er veel belangstelling zal zijn gezien de eenvoud, het vrolijke en tot de verbeelding sprekende beeldmerk Gijs, de uitstraling en de regionale werking en kracht die de marketingtool in zich heeft. Naar verwachting kunnen consumenten in Friesland vanaf april via Primaprijs hun garage selecteren. Daarna volgen de Noordoostpolder, een deel van Flevoland en groot Salland.

Garagebedrijven die nu al geïnteresseerd zijn kunnen dit kenbaar maken aan de vertegenwoordigers of via info@veam.nl onder de vermelding PrimaPrijs.

VEAM

Geen opmerkingen:

Een reactie posten