vrijdag 16 november 2012

Ook pechhulp voor Autocrew

  • Naast Bosch Car Service kan in de loop van volgend jaar ook Autocrew, de andere werkplaatsformule van Bosch een pechservice aanbieden in samenwerking met Mondial Assistance. Dat maakte Bosch deze week bekend tijdens de ledencongressen van Bosch Car Service en Autocrew.
Naast de uitbreiding naar Autocrew gaan Bosch en Mondial Assistance ook nauwer samenwerken. Dit door een verregaande integratie van elkaars systemen. “We willen goede informatie bieden om klanten snel weer op weg te helpen, maar daarnaast ook zo veel mogelijk informatie terug van de hulpverlener om te gebruiken voor de preventie van pechgevallen”, laat Gerwin Vegter van Bosch weten. “We willen de strandingspercentages terugdringen en daar is meer voor nodig dan alleen het aanmelden van een stranding. Door samen te werken aan preventie kunnen we een zo laag mogelijke premie realiseren.”

Landelijk

Op het ledencongres van BCS kwamen afgelopen woensdag in totaal 700 deelnemers en hun personeel af. Bij Autocrew een dag eerder waren dat er 250. Beide evenementen vonden plaats in het Euretco-gebouw in Hoevelaken. Noordpoolexpeditieleider Mark Cornelisse gaf een presentatie over teamwork en Leaseplan keek terug op het eerste jaar met BCS als premium partner voor het onderhoud van leaseauto’s. Verder presenteerde Bosch zelf de marketingplannen voor het komende jaar. Zo komt er een landelijke reclamecampagne voor BCS in plaats van de lokale aanpak waar tot nu toe voor gekozen is. Hiervoor werd een nieuw reclamebureau in de arm genomen.

NEN 9140

Verder kregen de aanwezige BCS-leden de primeur van de nieuwe NEN 9140 norm voor het veilig werken aan elektrische auto’s. De definitieve versie volgt begin 2013, maar de bedrijven die betrokken zijn bij de totstandkoming van de norm kunnen er nu nog op schieten.
Leaseplan liet weten erg tevreden te zijn over de samenwerking tot nu toe, maar waarschuwde wel voor groeischeurtjes. Vegter: “Op de kwaliteit van het onderhoud en de reparaties zelf had Leaseplan niets aan te merken. Het ging vooral om slordigheden in de dienstverlening. Zo blijft de uitleg aan de berijder over wat er aan zijn auto gedaan is nog wel eens achterwege, of is de auto niet uitgestofzuigd afgeleverd na een beurt. Dat is niet conform de afspraken met Leaseplan. Als leasemaatschappij steken zij hun nek uit door verder te kijken dan de dealer en daarom zullen wij er alles aan doen om onze afspraken na te komen.”
Deze zomer maakte Bosch al bekend de samenwerking met Mondial Assistance uit breiden van alleen afslepen naar verzekeringspolissen.

Bron: Autokompas

Geen opmerkingen:

Een reactie posten