vrijdag 25 januari 2013

#TopMec verbindt werkplaats en receptie



De meeste garagesoftware wordt voornamelijk bij de receptie gebruikt. Maar de autotechnici in de werkplaats gebruiken ook steeds vaker een computer. Niet voor het stellen van diagnose, maar om technische gegevens en bekende storingen op te zoeken. Dat kan tegenwoordig heel snel en makkelijk met TopMec.

De autotechnicus geeft via een iPad de bestelling door. Via TopMec kan hij ook technische gegevens van de auto opzoeken.
Van Heck introduceerde in 2012 de app TopMec. TopMec zorgt voor meer efficiency in het autobedrijf. Via de applicatie die op de iPad en bepaalde Android-tablets beschikbaar is, kan de autotechnicus technische informatie, schema’s en onderdelen opzoeken.

Autotechnicus bereidt bestelling voor

Omdat de autotechnicus in de werkplaats bij de auto staat, kan hij eenvoudig het juiste onderdeel selecteren en de bestelling voorbereiden. De werkplaatschef hoeft alleen nog maar met één druk op de knop achter zijn computer de bestelling definitief te maken. De autotechnicus krijgt hiermee meer vrijheid en bespaart tijd omdat hij bij de auto kan blijven.

Koppeling met verschillende pakketten

TopMec synchroniseert met verschillende garagesoftwarepakketten. Daardoor kunnen werkorders in de werkplaats bekeken en aangepast worden. De aanpassingen verschijnen dan ook in het garagesoftwarepakket en de receptionist kan de factuur meteen maken.

Bron: AMT

Geen opmerkingen:

Een reactie posten